ظرفیت واردات ذخیره سازی گاز LNG

ظرفیت واردات ذخیره سازی گاز LNG

‎ مؤسسه Poten & Partners در گزارشی اعلام کرد که تقاضای جهانی برای LNG در حال حاضر حدود ۴۰۵ میلیون تُن در سال است و انتظار می‌رود تا ۱۶ سال آینده این میزان ۵۰ درصد افزایش یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند که ظرفیت‌سازی برای واردات LNG در سراسر جهان به ۱۸۰ پایانه این نوع انرژی رسیده و مجموع ظرفیت آن‌ها به یک میلیارد تُن در سال می‌رسد، به همین دلیل نیاز به واردات بیشتر برای جابجایی این نوع انرژی وجود دارد.

گزارش ادامه می‌دهد که علاوه بر مصرف سوخت LNG، سوخت هیدروژن نیز با استقبال جهانی روبه‌رو شده و مخازن ذخیره‌سازی آن در حال حاضر در سنگاپور در حال احداث هستند. همچنین، پایانه‌های وارداتی LNG می‌توانند برای ذخیره‌سازی و انتقال سوخت‌های هیدروژن مایع و آمونیاک نیز مورد استفاده قرار گیرند. به جای ساخت پایانه‌های جدید با هزینه‌های بالا، می‌توان از پایانه‌های LNG موجود برای سایر سوخت‌های پاک استفاده کرد.

تحلیل مؤسسه Poten & Partners نشان می‌دهد که استفاده از ترمینال‌های موجود LNG برای سوخت‌های آمونیاک و هیدروژن می‌تواند بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی کند. در حال حاضر، تعدادی از پایانه‌های LNG برای استفاده از سوخت هیدروژن طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند، به طوری که می‌توان از این ترمینال‌ها برای ذخیره‌سازی و صادرات آمونیاک و هیدروژن استفاده کرد.

گزارش همچنین بیان می‌کند که با توجه به ظرفیت موجود در مخازن LNG، ساخت ترمینال‌های جدید برای صاحبان کسب و کارهای آمونیاک و هیدروژن می‌تواند صرفه‌جویی قابل‌توجهی به همراه داشته باشد.
⚓️حمل بین المللی لیان ویسمن

 

ظرفیت واردات ذخیره سازی گاز LNG