بازگشت کانال پاناما به چرخه ترانزیت کشتی ها

بازگشت کانال پاناما به ترانزیت کشتی

به نقل از بلومبرگ دریایی، افزایش سطح آب در کانال پاناما باعث افزایش امیدواری در بین ذی‌نفعان دریایی و اداره‌کنندگان کانال شده است. پس از یک سال محدودیت به دلیل خشکسالی، ترانزیت عادی حمل‌ونقل کانتینری در این کانال از سر گرفته شده و کارشناسان معتقدند وضعیت در حال بهبود است. از ۱۶ می، تعداد کشتی‌های ترانزیتی روزانه از ۲۴ به ۳۱ فروند افزایش یافته است.

پیتر ساند، تحلیلگر ارشد اکسنتا، اظهار داشت که رفع محدودیت‌ها در ارائه خدمات حمل‌ونقل کانتینری پس از یک سال در کانال پاناما تغییرات قابل توجهی را نشان می‌دهد. وی افزود که پیش‌بینی می‌شود از اول ژوئن ۲۰۲۴، تعداد ترانزیت روزانه کشتی‌ها به ۳۲ فروند افزایش یابد و مقامات کانال امیدوارند این رقم در ماه‌های آینده حتی تا ۴۴ فروند افزایش یابد، زیرا سطح آب پس از بارندگی‌های اخیر به حد قابل قبولی رسیده است.

پیتر ساند همچنین اشاره کرد که اختلالات ناشی از کمبود آب در کانال پاناما تأثیر منفی بر قابلیت اطمینان برنامه‌ریزی و نرخ لحظه‌ای کشتی‌های کانتینری داشت، اما خوشبختانه کانال پاناما به تدریج به سمت عملیات عادی بازمی‌گردد. در پایان، او تأکید کرد که کسب‌وکارهای صنعت کانتینری برای بهبود وضعیت ترانزیت در کانال پاناما آماده می‌شوند و امید زیادی برای بازگشت به حالت عادی وجود دارد، هرچند تأثیر خشکسالی بر کانال پاناما همچنان در ماه‌ها و سال‌های آینده احساس خواهد شد.

بازگشت کانال پاناما به ترانزیت کشتی