بزرگترین قرارداد ساخت کشتی توسط قطر با چین و کره جنوبی امضا شد.

بزرگترین قرارداد ساخت کشتی توسط قطر با چین و کره جنوبی امضا شد.

به نقل از خبرگزاری بلومبرگ دریایی؛ شرکت قطر انرژی با شرکت‌های کشتی‌سازی دولتی چین به منظور ساخت ۱۸ فروند کشتی فوق مدرن LNG سایز QC-Max به ارزش ۶ میلیارد دلار امضا کرد.

هر یک از این کشتی‌ها با آخرین و جدیدترین فنّاوری ساخته شده و شهرت کشتی‌های فوق مدرن را خواهند داشت. این کشتی‌ها با ظرفیت ۲۷۱ هزار متر‌مکعب، در کارخانه‌های کشتی‌سازی CSSC و کشتی‌سازی Hudong-Zhonghua چین ساخته می‌شوند. هشت فروند از این کشتی‌ها در سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ میلادی و ۱۰ فروند دیگر در سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۳۱ میلادی تحویل داده خواهند شد.

توافقنامه جدید بین قطر و چین با حضور سعد شریدا الکعبی مدیر‌عامل قطر انرژی و مدیر ارشد کشتی‌سازی CSSC و Hudong-Zhonghua چین امضا شد. مدیر عامل قطر انرژی در این مراسم اظهار کرد که این قرارداد بزرگترین قرارداد ساخت کشتی تا کنون بوده و در حال حاضر ۱۳ فروند کشتی LNG در اندازه معمولی در کارخانه Hudong-Zhonghua در دست ساخت است که اولین سری آن در سه ماهه سوم سال جاری آماده تحویل است.

شرکت قطر انرژی توافقنامه ساخت کشتی با چین و کره جنوبی را در مجموع برای ۱۰۴ کشتی تا کنون امضا کرده که بزرگترین برنامه کشتی‌سازی لیزینگ تاریخ صنعت کشتی‌سازی را تشکیل می‌دهد.

این قرارداد جدید نقطه عطفی در همکاری رو به رشد چین و قطر در بخش انرژی است، زیرا قطر برای عرضه انرژی به کشتی‌های جدید فوق مدرن نیاز دارد.

⚓️حمل بین المللی لیان ویسمن

بزرگترین قرارداد ساخت کشتی توسط قطر با چین و کره جنوبی امضا شد.